יש 'דיל' ויש דיין: אושר מינוים של 22 דיינים

מני גרא שוורץ No Comments on יש 'דיל' ויש דיין: אושר מינוים של 22 דיינים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הועדה למינוי דיינים שהתכנסה אמש (חמישי) דנה שעות ארוכות בזהות הדיינים שימונו לכהן בבתי הדין הרבניים. הוועדה בראשות השר יובל שטייניץ, ומורכבת ממגוון מפלגות, רבנים, ונציגי ציבור, התקשתה להגיע להחלטות, עקב חילוקי דעות קשים סביב זהות הדיינים. באישון ליל, נמצאה הפשרה, שבעקבותיה נערכה הצבעה שאישרה מינוי דיינים חדשים לבתי הדין.

מהמינויים שאושרו מסתמן הישג לציבור החרדי, כל שבעת מועמדי יהדות התורה נכנסו, מתוכם 5 של דגל התורה ו-2 חסידים. גם סיעת ש"ס הצליחה להכניס את מלא שבעת מועמדיה. אך ההישג הגדול הוא מה שעמד בסלע המחלוקת, הלא היא זהות רבני הציונות הדתית, בעוד ה'בית היהודי' דרש שלא יתערבו במינוייהם, הנציגים החרדים התנגדו נחרצות למינוי דיינים שמזוהים עם רבני צהר ונחשבים כפשרנים. בסופו של יום עמוס ומתוח בוועדה, הצליחו החרדים לדחוק את רגלי רבני צהר, ואף לא אחד מהם קיבל מינוי בסבב הנוכחי.

שמות הדיינים שנבחרו, נציגי יהדות התורה: הרבנים לרנר, גלב, וסרמן, גרוזמן, שוייצר, פריד ושפנייר. מועמדי ש"ס: הרבנים שחר עידו, אלון, בוארון, וידאל, רבין, חזן ולביא. ונציגי ה'בית היהודי': הרבנים אריה, זרביב, עובדיה, כץ דניאל, לוי, שושן שלמה, גאופטמן ועלי.

למרות שבעבר התעוררה התנגדות למינוי קרובי משפחה, מינתה ש"ס את בנו של הרב ציון בוארון, וכן מונה גיסו של חבר הועדה, הרב הראשי דוד לאו. לעומת זאת, מועמדתו של הרב אליהו עמאר בן הגר“ש עמאר נבלמה על ידי ש"ס. יצויין כי מינוי קרובי המשפחה עלול להוביל לעתירות שיוגשו לבג"ץ ולעיכוב נוסף בהליך. במינויים גם הישג נאה לח"כ ישראל אייכלר שהצליח למנות לראשונה חסיד בעלזא, הרב וסרמן, כדיין במוסד הרבני.



0 תגובות